Orthad Ithil
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Noen rollespillere?

5 posters

Go down

Noen rollespillere? Empty Noen rollespillere?

Poste  CGO Fre Nov 23, 2007 10:10 am

Rollespillere, foren eder! cheers

I tillegg til brettspill, er rollespill en mangeårig hobby for meg. Som så mye annet kjekt, har det dabbet litt av nå som jeg visstnok har blitt voksen. Hvem lengter vel ikke tilbake til ungdommens bekymringsløse hverdag, eller studentlivets døs? Det er til å bli trist av.

Vi har spilt mye forskjellig, men her er en liste av de kjekkeste. Et forsøk på rangering har jeg gjort. Kriteriene må bli satt etter hvor mye glede spillet har gitt meg, og kanskje ikke spillets kvalitet (regler, hvor gjennomført det er, verdensoppbygning, bakgrunnsstoff, etc..). Dette vil da favorisere de spillene jeg spilte mest "da jeg hadde tid til slikt tøys", sentimalitetsverdi.

1. Rolemaster
2. Warhammer
3. Pendragon king
4. Elric
5. Kult
6. Call of Cthulhu
7. Cyberpunk
8. Chivalry & Sorcery
9. Eon
10. Twilight 2000

og AD&D. Sleep


Så... Noen andre?

CGO
Apprentice
Apprentice

Antall Innlegg : 7
Age : 45
Location : Stavanger
Registration date : 22.11.2007

Til Toppen Go down

Noen rollespillere? Empty Re: Noen rollespillere?

Poste  boardcraft Man Nov 26, 2007 3:45 am

Tja ka erfaring har me nå her då, kor ligger hjertet og beste minnene fra mon tro. Ikkje lett i hele tatt, mer har en klar nr 1 som har gitt meg lang koselig historie. De resterende er veldig defust, pga noen har kule systember men delvis teite/enkle (mye av det samme) settinger. Andre motsatt. Mye slår den ene ihjel på en måte.

1. Warhammer FRP Mitt første spill, deilig setting, enkelt men faktisk godt system. Supre campaigns I love you
2. Kult (+pluss+med Call of Cthulu setting) Utrolig utforskende/spennende hele tiden, systemet litt ned. Men er settingen som fenger!
3. Pendragon Herlig system med eventyr fra selve legenden. Fikk litt anti terning smak i spillets sluttende era
4. Elric Systemet er litt på tryne, men fantasien er jo kanon herlig. Masse blandet morro, til tross for slåss mot ville høns med ulike våpen for å få opp skillen geek
5. Rolemaster 3 år på få drømmen oppfylt som en god magiker, utallige ganger uflaks og dau. Endelig kom eg igjennom nåløyet. Men fra et null som magier, til nesten udødelig var veien kort. Da ble d ikke mange settinger etter det nei. Morro system, men blir litt for mye tabeller osv. Pluss har null forhold til denne verdenen! Blir bare reis en plass og pfff, poff, pangs.. oi skatter og eksperinse.. Hva ellers...!? Manglet bakgrunn og atmosføre.
6. Call of Cthulhu Morro og spennende. Skulle gjerne spillet noe mer for få opp på rangen. Ble litt opphugged ved å spille divers scenarior i tre ulike tidsperioder.
7. Cyberpunk Dette er bare morsomt, helst å se GM prøve balansere motstand. Systemet er jo lost sånn sett. Hovedproblemet er vel når en har en Solo og en+ i samme gruppe. Solo skyter og tåler d meste, mens de andre er som fluer. Blir ikke lett da med slikt system, men scenarier/setting er jo veldig morro
8. Chivalry & Sorcery Dette spillet kunne kanskje vært nr 2 også. Spillet ganske lite, men det har gått i stå. Her må ting løses og spilles mer. Alt til nå har vært kult å verdenen former seg litt etter litt.
9. Star Wars Oi OI.. utallige muligheter og settinger/scenarioer. Mangfoldet og historien er enorm. Systemt etter min smak har for mye terninger. Systemet litt omformulert så tror eg dette hadde blitt nr 2-3. Har veldig lyst til få det til også!
10. Twilight 2000 Et kjempekjekkt spill da vi var litt super helter, men da vi ble veldig dødelige.. så ble det totalt ødelagt. Håpe om en lang kjekk person kunne jo slutte når som helst. Vær gang det var skyting var ca 5% sjangse du daua uansett (headshot) ellers var jo resten av kroppen ganske treffbar. Når truffet.. skill og alt helt poff i dager/uker. Spillet slakta seg selv. Morsomste øyeblikk: Da en hvis person ikke greide forhindre et atom oppskytning som ehhm traff en annen spiller et stykke unna...hehe bom

One The Edge
Spillet som skulle kombinere Twin Peaks/Kult/Cthulhu + litt sci-fi/humor satt inn i virkelighetens verden som en nesten versjon av matrix... MEN systemet helt confused rabbit pig clown albino bom bom Sleep rabbit
boardcraft
boardcraft
BoardMaster

Antall Innlegg : 104
Age : 48
Location : Haugesund
Registration date : 22.10.2007

https://orthadithil.yoo7.com

Til Toppen Go down

Noen rollespillere? Empty Re: Noen rollespillere?

Poste  CGO Man Nov 26, 2007 12:34 pm

Ja, settingen er viktigere enn reglene - inntil et visst punkt.
I Rolemaster blir det av og til kun kalkulator og tabell, og minimalt med rollespill.
Har nok hatt mange sessions hvor det eneste som har skjedd er dungeons med en evig strøm fiender, med E-criticals flygende i alle retninger (og med en vettskremt mage i bakgrunnen skytende frost bolts, eller hva det nå var Wink ) og en intens jakt på experience, experience, EXPERIENCE!!!!
Men var kjekt det også...

Warhammer kan egentlig dele førsteplassen med Rolemaster på min liste, siden det er det jeg har spilt lengst. Husker ikke hvor gammel jeg var, men 14? Når ting inntraff er en evig diskusjon.
Mine første famlende skritt inn i The Empire, etter jeg hadde hatt obskure adventures på øde øyer. Å faktisk møte på NPCer var noe nytt... Very Happy Hatt mange herlige eventyr med mange characters, og når jeg i dag hører på bakgrunnsmusikken vi hørte på mens vi spilte ( Enya, diverse soundtracks Razz ) så kommer nesten alt tilbake. Bittersweet.... De siste eventyrene i Warhammer har blitt litt for oppstykket (og av og til litt lange), men forhåpentligvis blir det ikke så ALTFOR lenge til neste gang jeg svinger sverdet mot styrkene til Chaos.

Pendragon... Nok et spill hvor minnene er mange og flotte nok til at en blir trist. Bli slått til ridder av det runde bord i en grisebinge er jo en slager. Sir Blaen the cruel, med all torturen. Nok en slager. Apropos slag; jeg minnes en viss ridder som ble dengd så mye at han ble krøpling? Laughing

Elric. Å få spillerene mine til å spy til de dør, in character, selvsagt. Å få spillerene mine til å le til de griner.
Masse fine minner fra Melniboné, Boardcrafts frekke tone mot guden Hionhurn. Tonen stilnet da han ble drept i løpet av sekund, og fikk slengd viskelæret mot seg; "sett i gang og visk, du er dau".

Cyberpunk. Mitt første spill jeg var gamemaster i, endte nesten i katastrofe. Heldigvis ble det (litt) bedre mot slutten, men et håpløst regelverk ødelegger mye av sjarmen. Spill som inneholder moderne (og enda verre, futuristiske våpen) krever JERNHÅND av gamemasteren. Noe jeg ikke hadde på den tiden. Har jeg det nå, forresten?

Kult. Inneholder skytevåpen, men o herlige okkulte setting! Den kan komme som en redning hvis spillerene plutselig får litt for mye makt. Da er det rett i limbo og slåss mot udødelige demoner som ydmyker dem på det verste. Hvertfall i mitt stille sinn... Jeg er jo så snill, så...

Men nå må jeg fanden meg jobbe litt... Crying or Very sad

CGO
Apprentice
Apprentice

Antall Innlegg : 7
Age : 45
Location : Stavanger
Registration date : 22.11.2007

Til Toppen Go down

Noen rollespillere? Empty Re: Noen rollespillere?

Poste  las^se Man Nov 26, 2007 10:35 pm

Eg har ikkje spilt rollespill noen gang. Boardcraft kunne kanskje invitert til en rollespill-seanse?

las^se
A worthly member
A worthly member

Antall Innlegg : 40
Registration date : 22.10.2007

Til Toppen Go down

Noen rollespillere? Empty Re: Noen rollespillere?

Poste  boardcraft Man Nov 26, 2007 10:47 pm

Dear Las^se
Det kan ordnes, blir endel rollespill 1-2 uker før jul og muligens litt etter nyttår. Har et nylig påbegynt langt adventure som skal forsette rundt da Suspect

Dear Cgo
Eg håpe på få cgo og skrelle på besøk også par kvelder då for både julerollespill og brettspill santa
Utenom det er eg i stavanger lille julaften-2 juledag (hint hint for gammel lille juleaften tradisjon) cyclops
boardcraft
boardcraft
BoardMaster

Antall Innlegg : 104
Age : 48
Location : Haugesund
Registration date : 22.10.2007

https://orthadithil.yoo7.com

Til Toppen Go down

Noen rollespillere? Empty Re: Noen rollespillere?

Poste  CGO Tir Nov 27, 2007 10:57 am

boardcraft skrev:
Dear Cgo
Eg håpe på få cgo og skrelle på besøk også par kvelder då for både julerollespill og brettspill santa
Utenom det er eg i stavanger lille julaften-2 juledag (hint hint for gammel lille juleaften tradisjon) cyclops

Er med jeg! santa
Spise 10 år gammel "straff" og bla i gamle character sheets er alltid like kjekt!

CGO
Apprentice
Apprentice

Antall Innlegg : 7
Age : 45
Location : Stavanger
Registration date : 22.11.2007

Til Toppen Go down

Noen rollespillere? Empty Re: Noen rollespillere?

Poste  Timster Lør Apr 05, 2008 12:43 pm

Hey, min første post...

Joda, er rollespiller. Gi meg litt tid med reglene, og jeg spiller hva som helst, hvor som helst. Bare ikke FATAL(google at thine own risk, mortals...)...

For tiden går det mest i GURPS, WHFRP, Dark Heresy, og en og annen DnD session. Kan også stille på WoD, CoC, og det meste D20 pretty much på stående fot.

Timster
Apprentice
Apprentice

Antall Innlegg : 2
Registration date : 05.04.2008

Til Toppen Go down

Noen rollespillere? Empty Re: Noen rollespillere?

Poste  Werner Lør Apr 25, 2009 12:42 pm

Hei,
ser det er alt for lenge siden det har vært noe aktivitet i denne tråden, men vil hvertfall prøve å få litt liv i den Smile

jeg har en session gående løst basert på D&D 3.5 systemet (rollespill overgår ofte terninger). Vi er 4 stykk og kjører en 4-8 sessioner i året. Vi har en stabil gruppe nå, men folk jobber offshore og studerer så det er ikke så ofte vi får spillt, hvis noen vil være med på ny/være skurken i mine rollespill så er det bare å gi et pip.

har også spillt noe Exalted, men synes balanseringen av skurkene / spillerne er litt vanskelig her ( når jeg er spilleder ).

Vi spiller også et warhammer fantasy session.

Werner
Apprentice
Apprentice

Antall Innlegg : 3
Registration date : 22.04.2009

Til Toppen Go down

Noen rollespillere? Empty Re: Noen rollespillere?

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet