Orthad Ithil
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Lørdag 10 Mai

Go down

Lørdag 10 Mai Empty Lørdag 10 Mai

Poste  boardcraft Søn Mai 18, 2008 3:38 pm

Date 10 Mai 2008
Time 10:15 Shocked confused Sleep
Den store testen for Haugalendingen i "Struggle of Empires"

Itte å måtte kutta ut spille tidligere i uken så fekk eg (morten) lest opp reglene igjen. Til tross for å ha spelt dette par ganger før så så d ganske greskt ut då eg så på brettet.

Det tok mg bare ein liten time med skumm lesing så var 95% gjenninført i håve.

Me tok å trakk kem så sgo væra kem..
Morten France
Nils O ehh huske ikje
Erlend russland??
Sigvald ehh huske ikje..

Uansett så falt dette taktiske diplomatisk/krigspillet meget godt inn hos alle 4. Det var spennende faktisk helt til flytt.. då trodde Nils han hadde vunnet.... MEN var jo någe som het unrest i dette spele også..
Nils blei skuffa då det viste seg han hadde 2nd mest unrest å då mista 4 poeng

4 poeng i tap var at han falt 1 poeng bak Morten (som då vant king )

mao ble plasseringene slik:
1: Morten
2: Nils Olav
3: Sigvald
4 Erlend

Morten ble litt beskyld for vunnet pga spillet Struggle før.. tja d stemme jo d, men Morten tok gjerne en rematch (et vågalt stykke kanskje ville mange si, andre kunne si respekt!)

Nok en gang trakk vi landene vi skulle styre (som eg faktisk ikje huske denne gang hellår).
Utover spillet viste Erlend stor stor terning kast dyktighet jocolor (not) med meget sterk oppbakking av Sigvald som også viste mot slutten meget god terning kasting bom (not)!

Latterligheten ble foreviget farao og plasseringen skulle vise seg bli ganske det samme som forrige spill. Tja eneste å bemerke seg var kanskje at Morten som nesten tapte første gang ble overlegen andre gang... kanskje var han som ikje hadde erfaring fra tidligere siden 2 gang ble king

1: Morten 85 poeng king
2: Nils O. 56 poeng queen
3: Erlend 22 poeng drunken
4: Sigvald 38 poeng (men ble nr 4 pga passerte 20 i unrest som gir automatisk tap) jocolor bom
Astrid (damå t Nils) kom også i siste del av spillet (men me stoppe ikje spela någe kult for femenine tilkomster)

Etter 2 runder med Struggle fikk vi satt på grillen å endelig ble d frottsing i pølser!
Under det store matgilde kom våre æresgjester fra Stavanger, John Mattis og Arild som hadde vært ute og golfet joined oss rundt 20:30 (PS! John Mattis spillte rævva golf vist her oppe Embarassed )
Heldigvis så fikk han trykket innpå et par pølser som trøst cheers

Ka sko me spela nå! Klokkå va 21:15 å me hva 7 stykk! Ikje mange spel så funke elle e lagt for 7+ spelare.. Selvsagt hadde me jo Struggle, Adv.Civ elle Twilight Imperium alien
Det blei ingen av di.. me konne jo bare driva på t ca 01:00

Det blei satt opp GIFT TRAP cheers ehm å md dn blandings gjengen gitt!

Det viste seg at den store pakke mannan ble ARILD og den den personen som definitivt ikje kjente noen eller sin kjære.. ASTRID havna sist geek

Kona til Morten slengte seg på som 8'ende spiller då me gjorde et nytt forsøk på GIFT TRAP round 2 Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven

Plasseringen ble ganske like.. Arild og Nils kom i mål likt å resten huske eg ikje pga Jon Mattis slapp en sur en å løp rask til toalettet i 5 minutter Suspect
Ellerås holdt han også på grine av latter då gaven "Full Body Massage" kom opp.. pga folk kunne jo tenke ulikt om en men HELE kroppen..

Gift Trap var meget morro til tross for klåkkå var passert 00:00(kanskje beste tiden for slike spill).
Astrid og Nils forlot oss noe over midnatt, men me andre greide bla opp ein 6 manns "SABOTØR".
Arild ble king igjen! og eg tror faktisk eg havna sist geek

Klåkkå blei 01:00 å d var på tide å ta kvelden!

En meget meget lang spilledag med masse kjekk spilling! cheers
boardcraft
boardcraft
BoardMaster

Antall Innlegg : 104
Age : 48
Location : Haugesund
Registration date : 22.10.2007

https://orthadithil.yoo7.com

Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet