Orthad Ithil
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

VM i Brettspilling, her på Haugalandet!!!

Go down

VM i Brettspilling, her på Haugalandet!!! Empty VM i Brettspilling, her på Haugalandet!!!

Poste  boardcraft Man Aug 25, 2008 1:35 am

VM som er også forkortelsen for Vestlandsmesterskapet burde være en utrolig spennende vri nå på høsten Cool

Til tross for at det arrangeres Hexcon 7-9 November tviler eg på særlig oppmøte fra Vestlandet på denne dato.
Dette er også en god tid mitt i mellom alt styr og stas.

Så hvorfor ikke avholde et uoffisielt Vestlandsmesterskap i brettspill fra (7)8-9 November 2008 her mitt imellom storbyene på Vestlandet.

Vestlandet og hvem kan delta Question
Spillere som er bosatt i Rogaland, Hordaland eller Sogn & Fjordane, er ikke dette det vi regner for vestlandet?
Eller er medlem av en av klubbene på vestlandet kan også delta.

Antall deltakere og regler Question
Sett at vi skal spille fra lørdag kl 12:00 - xx:00 og søndag fra 11:00 - 14:00 pluss evt fredag 20:00-23:00
Så gir dette oss endel rom til fullføre ulike spill.

Forslaget er å sette opp 7 spill i mest mulig varianter og hvor minst mulig hell er med. Også spill som har mulighet for spille 1v1 eller fleremannspill som minster risiko for sammarbeid & kingmaking er fortrukket.
En skal kun spill 5 av de 7 oppsatte spillene, mao du skal fjerne to av fritt ønske. Dvs alle skal spille 5 av 7!

Foreslått spill som dekker kategorier:
Carcassonne (supert 1v1 spill sveitsisk "ladder system")
Texas hold em (pokerkortspill som virkelig tåler flermann spill)
Crockinole (et knipsespill hvor gjelder komme nærmest mulig mitten, nok en annen type sjanger og 1v1)

Så blir det mer tricky!
Konfliktspill, nykommeren, klassikeren, simulatoren, byggspill, auksjon og andre type sjangre.. spørsmålet hva spill skal en velge for kunne få mest mulig bredde.

Spill som kan funke:
Amun-Re
Age of Empire (1v1 og opptil 6 stk)
Railroad Tycoon 3 (taktisk simulator)
Oasis (auksjon)
Clans

Forslag til andre.. nykommer.. klassikere.. vær med å drøft frem det beste! Idea
boardcraft
boardcraft
BoardMaster

Antall Innlegg : 104
Age : 48
Location : Haugesund
Registration date : 22.10.2007

https://orthadithil.yoo7.com

Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet