Styremøte MWII - 26.01.09
3 posters
Side 1 av 1
Styremøte MWII - 26.01.09
Heisann,
Vi tar et styremøte i forkant av spillingen førstkommende mandag. Dersom Boardcraft ikke kan komme til Slakthuset, tar vi det hjemme hos han istedet.
Hovedpunkter:
- Fordele arbeidsoppgaver
- Kiosk
- Gjennomføring av arrangementet
Utfordringer:
Slik jeg ser det, har det vært for mye "Boardcraft fikse"-mentalitet ute å gått. Dette gjør at flere av oss ikke har blitt deltakerer i planleggingen av MWII. Synes også at det har blitt tatt mange forhastede beslutninger, spesielt med tanke på kiosk, åpningstider og hvordan premieringen skal foregå.
Under følger noen punkter til ettertanke. Les gjennom disse før møtet på mandag, og sett deg opp en mening om disse. Vi kan da diskutere og komme frem til noen forslag som vi demokratisk kan stemme over.
Kiosk:
1. Vil du stå i kiosken tilsammen 2 timer i løpet av helgen?
2. Er det nødvendig å ha kiosken åpen mer enn 1 time av gangen?
3. Hva skal selges i kiosken, med tanke på at det er butikk 200m unna.
Åpningstider:
1. Det høres veldig flott ut med "døgnåpent", men er du villig til å være nattevakt?
2. Dersom 3 eller flere vil sove i lokalet, betyr det at en av oss også må sove der. Vil du sove en/flere netter på grendahuset?
3. Hvilke åpningstider ser du for deg?
Turnering/Premiering:
1. Boardcraft's forslag er å gi alle spill en faktor, slik at du har større sjanse til å vinne en premie dersom du spiller et langt spill kontra et kort spill. Ideen er fin den, men er det for seriøst?
2. På hvilke premisser syns dere at premier skal deles ut.
las^se's forslag:
- Få sju frivillige til å være CREW denne helgen.
- Vi fordeler opp helgen i 14 vakter, slik at de sju frivillige får 2 vakter hver.
- Ha kiosken åpen 4 ganger til dagen (2 ganger på torsdag), hvor kiosken er åpen 1 time av gangen. Ansvarsperson i kiosken begynner 1/2 time før kiosken åpner med å lage baguetter/pizza e.l.. Selge i hovedsak mat og drikke, men ha et lite sortiment av snop, chips og kanskje frukt.
- Åpningstider i utgangspunktet 10.00 til 00.00. Utover dette er opp til den som har ansvaret for å åpne/låse. (Andre i styret kan selvfølgelig ta "vakter" utenom de planlagte.)
- Ikke fokusere så mye på premier denne gangen. I utgangspunktet er alt frispilling, men vi setter opp noen få spill som turneringspill på selve arrangementet. De som vil være med, skriver seg på listen. (Spill-o-rama-metoden) I tillegg har vi noe småknask som er moro, og ikke tar så mye tid. (Gjettekonkurranse, 1.manns Diamant, etc.)
Viktig å huske at MWII skal være en helg med kos og hygge rundt en felles interesse. Å ha premier er ikke så viktig, og økonomisk så holder det å gå i null. Å satse hardt på kiosk kan straffe seg, noe vi merket ifjor. Mye stress til liten nytte. Overskuddet vi fikk i fjor var i form av kiosk-varer vi ikke fikk solgt. Disse varene har vel råtnet i kjelleren til Boardcraft er eg redd. Dvs. at vi ikke gikk med overskudd ifjor. Å satse hardt på masse turneringer og premier fører til masse mas og kjas. I tillegg låser dette deltakeren til tider og type spill. Er dette nødvendig for å ha det koselig en helg?
Dette innlegget er skrevet på oppfordring fra Boardcraft.
mvh
las^se
Vi tar et styremøte i forkant av spillingen førstkommende mandag. Dersom Boardcraft ikke kan komme til Slakthuset, tar vi det hjemme hos han istedet.
Hovedpunkter:
- Fordele arbeidsoppgaver
- Kiosk
- Gjennomføring av arrangementet
Utfordringer:
Slik jeg ser det, har det vært for mye "Boardcraft fikse"-mentalitet ute å gått. Dette gjør at flere av oss ikke har blitt deltakerer i planleggingen av MWII. Synes også at det har blitt tatt mange forhastede beslutninger, spesielt med tanke på kiosk, åpningstider og hvordan premieringen skal foregå.
Under følger noen punkter til ettertanke. Les gjennom disse før møtet på mandag, og sett deg opp en mening om disse. Vi kan da diskutere og komme frem til noen forslag som vi demokratisk kan stemme over.
Kiosk:
1. Vil du stå i kiosken tilsammen 2 timer i løpet av helgen?
2. Er det nødvendig å ha kiosken åpen mer enn 1 time av gangen?
3. Hva skal selges i kiosken, med tanke på at det er butikk 200m unna.
Åpningstider:
1. Det høres veldig flott ut med "døgnåpent", men er du villig til å være nattevakt?
2. Dersom 3 eller flere vil sove i lokalet, betyr det at en av oss også må sove der. Vil du sove en/flere netter på grendahuset?
3. Hvilke åpningstider ser du for deg?
Turnering/Premiering:
1. Boardcraft's forslag er å gi alle spill en faktor, slik at du har større sjanse til å vinne en premie dersom du spiller et langt spill kontra et kort spill. Ideen er fin den, men er det for seriøst?
2. På hvilke premisser syns dere at premier skal deles ut.
las^se's forslag:
- Få sju frivillige til å være CREW denne helgen.
- Vi fordeler opp helgen i 14 vakter, slik at de sju frivillige får 2 vakter hver.
- Ha kiosken åpen 4 ganger til dagen (2 ganger på torsdag), hvor kiosken er åpen 1 time av gangen. Ansvarsperson i kiosken begynner 1/2 time før kiosken åpner med å lage baguetter/pizza e.l.. Selge i hovedsak mat og drikke, men ha et lite sortiment av snop, chips og kanskje frukt.
- Åpningstider i utgangspunktet 10.00 til 00.00. Utover dette er opp til den som har ansvaret for å åpne/låse. (Andre i styret kan selvfølgelig ta "vakter" utenom de planlagte.)
- Ikke fokusere så mye på premier denne gangen. I utgangspunktet er alt frispilling, men vi setter opp noen få spill som turneringspill på selve arrangementet. De som vil være med, skriver seg på listen. (Spill-o-rama-metoden) I tillegg har vi noe småknask som er moro, og ikke tar så mye tid. (Gjettekonkurranse, 1.manns Diamant, etc.)
Viktig å huske at MWII skal være en helg med kos og hygge rundt en felles interesse. Å ha premier er ikke så viktig, og økonomisk så holder det å gå i null. Å satse hardt på kiosk kan straffe seg, noe vi merket ifjor. Mye stress til liten nytte. Overskuddet vi fikk i fjor var i form av kiosk-varer vi ikke fikk solgt. Disse varene har vel råtnet i kjelleren til Boardcraft er eg redd. Dvs. at vi ikke gikk med overskudd ifjor. Å satse hardt på masse turneringer og premier fører til masse mas og kjas. I tillegg låser dette deltakeren til tider og type spill. Er dette nødvendig for å ha det koselig en helg?
Dette innlegget er skrevet på oppfordring fra Boardcraft.
mvh
las^se
las^se- A worthly member
- Antall Innlegg : 40
Registration date : 22.10.2007
Re: Styremøte MWII - 26.01.09
Hei!
- her kommer en liten kommentar fra Artefact.
Jeg er relativt ny i klubben, og har i stor grad vært "observartør" i forhold til hvordan klubben fungerer som organisasjon. Målet med medlemsskapet i klubben, er åpenbart, som alle andre - spille brettspill :-)
Deltar gjerne på styremøte, selv om jeg ikke er styremedlem :-)
Når det gjelder organisering av klubben, økonomistyring og arrangering av MW og VM er det slik jeg har oppfattet det, stort sett Boardcraft som har tatt initativet, og det skal han ha honnør for.
Jeg ser to alternativ:
1. Boardcraft setter agendaen og andre medlemmer i klubben støtter (jf. VM08).
2. Klubben Orthad Ithil setter agendaen.
Hvis alle medlemmene i Orthad Ithil skal sette agendaen, så bør det være drøfting av ulike alternativ og eventuelt en demokratisk retning på konklusjonene.
Nå er MW2 rett om hjørnet, og vi må drøfte viktige forhold som Las^se tar opp i dette innlegget:
- Organisering og åpningstider av kiosk
- Organisering av turneringer og premiering
- Organisering av "vaktmestre"
Ser fram til en konstruktiv dialog omkring disse spørsmålene mandag 26.01.09, på slakthuset, eventuelt hjemme hos Boardcraft.
(Jeg er usikker på om vi skal ha slike drøftinger som dette åpne på internett (!) Det kan vi ta opp på styremøte.)
- her kommer en liten kommentar fra Artefact.
Jeg er relativt ny i klubben, og har i stor grad vært "observartør" i forhold til hvordan klubben fungerer som organisasjon. Målet med medlemsskapet i klubben, er åpenbart, som alle andre - spille brettspill :-)
Deltar gjerne på styremøte, selv om jeg ikke er styremedlem :-)
Når det gjelder organisering av klubben, økonomistyring og arrangering av MW og VM er det slik jeg har oppfattet det, stort sett Boardcraft som har tatt initativet, og det skal han ha honnør for.
Jeg ser to alternativ:
1. Boardcraft setter agendaen og andre medlemmer i klubben støtter (jf. VM08).
2. Klubben Orthad Ithil setter agendaen.
Hvis alle medlemmene i Orthad Ithil skal sette agendaen, så bør det være drøfting av ulike alternativ og eventuelt en demokratisk retning på konklusjonene.
Nå er MW2 rett om hjørnet, og vi må drøfte viktige forhold som Las^se tar opp i dette innlegget:
- Organisering og åpningstider av kiosk
- Organisering av turneringer og premiering
- Organisering av "vaktmestre"
Ser fram til en konstruktiv dialog omkring disse spørsmålene mandag 26.01.09, på slakthuset, eventuelt hjemme hos Boardcraft.
(Jeg er usikker på om vi skal ha slike drøftinger som dette åpne på internett (!) Det kan vi ta opp på styremøte.)
Re: Styremøte MWII - 26.01.09
Artefact skrev:Deltar gjerne på styremøte, selv om jeg ikke er styremedlem :-)
Styremøte, komitee-møte... Uansett så er det bra å ha med en så engasjert og ryddig person som deg i planleggingen!
Artefact skrev:(Jeg er usikker på om vi skal ha slike drøftinger som dette åpne på internett (!) Det kan vi ta opp på styremøte.)
Er for så vidt enig der.
boardcraft skrev:E d mulig eg mista 1 time skrivearbeid nå
Å det skulle bety?
las^se- A worthly member
- Antall Innlegg : 40
Registration date : 22.10.2007
Side 1 av 1
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet