Orthad Ithil
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

28.12.2007: Romjulsspeling :)

Go down

28.12.2007: Romjulsspeling :) Empty 28.12.2007: Romjulsspeling :)

Poste  las^se Man Des 31, 2007 1:50 pm

Sted og tid:
Vikravegen ca. fra kl. 19.00 til 03.00

Oppmøte:
Boardcraft
Ta'B
Peter
Ingvald
Synnøve (passiv tilskuer)
Daniel (sov, spiste og grein for det meste...)
Annlaug
Sveinung
Sondre
las^se

Spill:

Oregon: Mens vi venta på folket fra fastlandet, tok undertegnede frem Oregon, som jeg spilte sammen med Ta'B, Peter og Ingvald. Ingen av disse tre hadde spilt det før, men de tok kjapt spillet, og det så lenge ut til å bli et jevnt løp. Men det lengste strået trakk Ingvald, mye også takket være gode gull- og kull-tokens. Dette er et kjaptspilt spill, for 2-4 spillere. Kommer til å havne på bordet igjen, garantert.

Crokinole: Etter at dette ble presentert tok det rett og slett heilt av. Kjempe spill i ferdighetssjangeren, der både en mot en og to mot to er mulig. Det ble spilt turnering, der 8 av 9 (10) oppmøtte stilte. Sondre, Ingvald, Boardcraft og Sveinung gikk videre fra innledende runder, og i finalen møtte Boardcraft, Sveinung. Sveinung som var turneringens yngste deltaker STORSPILTE, og vant med klar margin over alle tre motstanderene som han møtte underveis. Rett og slett imponerende.

Monsters Menace America: Dette var nytt spill for alle, og lite visste vi om gangen i det. Boardcraft lærte Sondre, Peter og meg (las^se) spillet kjapt, og vi sate i gang. Det skulle ta en times tid, men det tok en god det lengre tid enn det. Alle spillerene hadde hvert sitt monster, og hver sin del av den amerikanske hæren. Så skulle vi hoppe rundt og skape kaos med monstra våre, mens vi skulle hindre motspillerene våre i å gjøre det bra, ved å plage de med hærstyrkene. Dette fungerte for så vidt greitt, men ble litt slit med de special-korta, som det ikkje var full kontroll på, og sluttfasen kom jo heilt brått. Endte opp med at han som lå dårligst an, vant hele spillet. Boardcraft din snik Wink

Citadels: Velkjent og kjært spill i klubben, og det var kjekt denne gangen også, selv om jeg ikke vant!! Peter den Monarkiske Biskopen, med gode bydeler vant med sine 35 poeng, føre mine 28. Boardcraft sleit egentlig med å få gode nok kort, og Ta'B rota seg vekk i ett eller anna. Sondre på sin side ville bare gå hjem å legge seg :Sleep:

Så var det seint, og mens gjengen gikk hvert til sitt, så tenkte eg at referatet måtte frem. Boardcraft var fotografen for kvelden, så bilder komme kanskje ut på Orthad Ithil's hjemmeside.

Må jo nevnes at klubben spanderte pizza på de fremmøtte. Smakte fortreffelig Smile

Godt Nyttår alle sammen, om vi ikke sees før den tid Wink

las^se
A worthly member
A worthly member

Antall Innlegg : 40
Registration date : 22.10.2007

Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet